lördag 22 mars 2008

Min kärlek till konståkning har växt...

Jag har verkligen fått blodad tand för det här med konståkning live. Idag var jag ju och såg herrarnas fria program på VM i Göteborg, en upplevelse som heter duga. Tyvärr gick det inget vidare för Stephane. Några missar idag gjorde sammanlagt med det han presterade igår att han "bara" blev femma, men jag får alltså ändå se honom på galan i morgon och det tackar jag för. Var helt sjukt nervös inför sista startgrupp och Stephanes åkning, mådde så illa... lite väl knepigt det var ju inte JAG som skulle åka. Men det var nog endel nerver bland åkarna också, stackars Tomas Verner (Tjeckien) gick det inte alls för idag och Kristoffer Berntsson (Sverige) lyckades inte heller helt men det var ändå en fröjd att se honom inför hemmapubliken, liksom Adrian. Det var en upplevelse när vågen gick runt runt i arenan under Adrians startgrupps uppvärmning.
Jag är så glad att jag ska på galauppvisningen i morgon för jag kände en stor tomhet och ledsenhet när jag tvungen att åka hem, ville vara kvar, ville se mer. Jag funderar skarpt på att dra till EM nästa år, måste bara försöka hitta någon konståkningsintresserad att åka med... får kanske leta imorgon. Nej, nu måste jag avsluta, kommer lite mer text och bild på måndag.
Ha det gott och missa inte galan imorgon, sändningen på SVT startar kl 15.00.

Inga kommentarer: