måndag 24 mars 2008

Mer mer mer!

Stéphane Lambiel, VM 2008 Foto: Cecilia Thunström

Känns riktigt trist att komma tillbaka till tråkiga vardagen igen efter det jag upplevt i helgen. Konståknings VM borde man åka på varje år eller i alla fall EM. Jag är helt förälskad!

Igår var det uppvisningsgalan och jag hade ännu bättre plats än i lördags. Det är så häftigt med allt ljus, musik och showande. Allt som åkarna gör på isen ser så lätt ut. Jag tog en hel del kort, inte minst på Stèphane som igår tack o lov såg ganska glad ut trots hur det gick för honom i tävlingen. Igår gjorde han självklart "Un giorno per noi" programmet och jag är glad att jag hade kameran att lägga lite fokus på för jag var på gränsen att börja störtgrina (korten blev lite skakiga). Jag fick "ståpäls" som vanligt... och det dök upp lite titt som tätt under hela galan, konståkning är förbannat vackert! Och coolt, hur mycket alla andra påstår något annat. Jag vill se mer mer mer! (Och ni får inte missa "Koffes" åk från igår.)
En otroligt lust att åka skridskor har jag dessutom fått. Kanske går det snart med tanke på att vintern verkar ha dykt upp nu. Det toksnöar ute!

Efter galan kunde jag inte låta bli att hänga lite där åkarna gick ut från arenan, var inte direkt ensam om det, ryssar, japaner, tyskar, fransmän, kanadensare, amerikaner, svenskar ja en verklig blandning av nationaliteter och åldrar stod där. Jag ville mest bara få en skymt av Stéphane men det blev inte så, men Jeffery Buttle gick förbi liksom Brian Joubert, Adrian Schultheiss, Isabelle Delobel, Oliver Schoenfelder med flera alltid nått, haha.

Nu får jag ställa in siktet på EM i januari, det är inte så långt till Helsingfors! Men först får jag väl söka med ljus och lykta efter någon som vill följa med, själv över stora havet vågar jag inte åka.

Lovade "bilder" i lördagen inlägg men jag har inte riktigt tid att lägga ut fler nu, en får räck så länge och självklart blev det en bild på Stèphane från igår.

Inga kommentarer: