tisdag 18 mars 2008

Foot, footloose...

Det var tänkt att jag skulle sova kvar i lägenheten i natt för att ägna kvällen åt att skruva ihop allt jag köpte på IKEA i helgen men allt blir inte som man tänkt sig. Jag gick visserligen till lägenheten och påbörjade arbetet. Och det gick förhållandevis bra, jag förundrades och beundrade IKEA hur smart de packar och ordanar sina varor. Men sen hände det... först började jag inte helt ovanligt blöda näsblod men tjo in med lite papper i näsa och så körde jag vidare. Tänkte att jag skulle lyfta upp bokhyllan som nu låg halvfärdigt monterad på golvet... men jag såg inte att det stod en bänkskiva i vägen så bokhyllan for upp men studsade tillbaka ner på golvet igen, det var bara det att min lilla fot var i vägen. AJ! AJ! AJ! Jag trodde först att jag skulle svimma sen tänkte jag bara "jag som snart ska till fjällen och åka skidor!" innan jag hoppade in i badrummet och spolade den under iskallt vatten, bra för foten men fy f*n vad kallt! Grinade som en tok och ringde mamma som tack o lov inte var alltför långt bort "jag vill åka hem!" snyftade jag. Hon kom och jag stoppade en påse full med snö (kul att snön kan göra lite nytta nu) runt foten lade den på instrumentbrädan och så åkte vi hem. "Jag kan låna hem ett par kryckor som du kan ha om du behöver i Skandinavium" sa mamma och då blev jag alldeles kall, jag kan ju bara inte ha så här ont i helgen när jag ska på VM. Tror inget är brutet men det gör så förbannat ont och den är väldigt blå. Får se hur jag tar mig till jobbet i morgon, kanske få r jag ringa efter skjuts av någon vänligt typ. Pappa har iallafall lovat mig att hjälpa till med den där förbannade hyllan nästa gång.

Beställde nyss två DVD-boxar som jag länge tänkt köpa, Dawsons Creek (alla säsonger) och Queer as folk (UK), dyrt men jag tar det som en tröstgrej för min stackars fot och för att det verkar bli svårt att få tag i en Footloose biljett, i Gbg gick den dåligt men i Stockholm har den sålt väldans bra verkar det som, jag som inte hunnit med i svängarna *suck*.

Inga kommentarer: