lördag 8 mars 2008

Vissa segrar är skönare än andra....

Bild: www.luleahockey.se
Det var några nervpirrande timmar här i eftermiddags/kväll, ja redan i morse hade jag smått ont i magen. Det var idag det gällde, sista elitserieomgången, sista chansen att säkra en plats till nästa år, att slippa kvala. Dessutom hoppade Stefan Holm VM-final.

Jag hade hjärtklappning och har nu klappat händerna så mycket att de är alldeles ömma. Jag var inte på plats någonstans, jag satt hemma och följde allt via TV och radio, men jag skriker och klappar händerna ändå, jag är sån. Hockeyn var värst, Stefan känner jag mig ganska säker på trots allt. I hockeyn var det ju dessutom inte bara mitt älskade Luleå som behövde vinna, Mora var ju dessutom tvungna att förlora. Så när Lulåmatchen var över och slutade med vinst höll jag på att gå åt...att sitta och vänta och lyssna på den andra matchen... Jag har aldrig hoppats att LHC ska vinna så mycket som jag gjorde idag. Och det kändes så bra att det var min favoritspelare Mattias Weinhandl (ja, jag sörjer att han spelar i ett av mina vanligtvis "hatlag") och fd. Luleåspelaren Tomas Surovy som var bidragande till segern (tack för det, ditt klubbyte är förlåtet!). Jag är så glad att mitt hjärta slår volter, inte ens en skadad Susanna Kallur kunde få mig ner i depp igen. Älska Luleå hockey! Och hoppas nu innerligt att det blir ordning på saker och ting till hösten, vi ska tillbaka till slutspelet!

Och så... GRATTIS Stefan! Han är så bäst att jag inte har ord. Han har styrkan i både kropp och hjärna för att vara där han är. Hoppas på en underbar sommarsäsong nu. OS år igen, kära nån vad tiden går fort. Och sen lägga av? nej, eller?

Dagens tråkigaste tävling var ju melodifestivalens "andra chansen", vilket sömnpiller. Men jag jublade lite när Nordman slog ut Carloa och Andreas, det kändes bra på något vis, annars kan jag ju inte direkt påstå att jag bryr mig. Saknade Björn Gustafsson, som typ mer än häften av alla andra som tittade säkert också gjorde. Det där "Lasse B" skiten dom gör är väldigt B.

Många andra fina svenska insatser idag, i skidor och annat. Men jag hann inte se så mycket, var och köpte dator har inte ens hunnit packa upp den, får bli imorgon kanske. Nu ska jag se klart inspelat L-word sedan ska jag sova sött och drömma om Norrbottens björnar, eller kanske om Björn Gustafsson.

Inga kommentarer: