söndag 27 januari 2008

Werme minnen i bortrensning...

Både igår och idag har jag ägnat mig åt att gå igenom och rensa gamla grejer som jag sparat, mest papper av olika slag. Det är inte klokt vad mycket jag sparat genom åren. Det var nostalgi att titta igenom allt. Många känslor och minnen som ploppade upp, särskilt när jag gick igenom det jag sparat från gymnasiet och när jag gick skrivarlinjen. Återigen blev jag påmind om hur mycket jag uppskattar den svenskalärare jag hade på gymnasiet. Hon gav mig väldigt mycket både vad det gäller kunskap och självförtroende. När jag nu i efterhand tittar på material från de där kurserna inser jag också vilket bra jobb hon gjorde... och säkert gör fortfarande om hon nu fortfarande jobbar som lärare och vart det nu än är. Hittar henne i alla fall inte på min f.d. skolas webbsida, så där är hon nog inte. Trist, jag skulle vilja gå dit och tacka.... men jag får väl slänga in ett tack till... när jag ger ut min bok haha.... Har föresten haft tur med svenskalärare överhuvudtaget (förrutom hon jag hade i matte C, blä blä! men så var hon någon slags vikarie också.)

Var på IKEA igår och rekade mest inför inköp som ska göras när jag fått tillgång till lägenheten, måste ju mäta och så. Köpte dock 8st "Pappis" perefkta papplådor att förvara ex papper och pärmar i. IKEA är så bra på saker och ting (förrutom smarta sängar), jag vill nästan flytta dit. De har börjat testa med obemannade kassor också, så nu får man dra av streckkoden själv och sedan betala med kort, förvirrande men skojigt.. som att jobba i kassa.

Självklart tittade jag på konståkningsuppvisningen också. Stephane gör det igen... får mig att börja gråta alltså. "Se till att få tag i en biljett till VM i Göteborg, bara att se Stephane Lambiel är värt entrébiljetten" sa kommentator Roger Blomqvist och jag håller med honom till fullo!

Inga kommentarer: