onsdag 23 januari 2008

One of us i gonna die young...

Som vanligt slog jag på TV det första jag gjorde i morse. SVT24s nyheter i textformat bläddrade förbi. Och det första jag såg var rubriken "Skådespelaren Heath Ledger är död". Suddig i ögonen av sömnen trodde jag först att jag läste fel (ingen ovanlighet på morgonen) men sen insåg jag att det var sant. Heath Ledger är död. Fick sorg i hjärtat. Är inget Ledger fan men det kändes bara så sorgligt, ännu värre när det handlar om en så ung människa. Och man gör ju skillnad på folk och folk... när det är människor man står nära, känner, se upp till eller de som på något vis gjort ens liv lite bättre, dör så känns det alltid mer. Heath storspelade i en av mina favoritfilmer "Brokeback mountain", det är det jag främst tänker på när jag tänker på honom. Och på gymnasietiden när min kompis hade sett "10 orsaker att hata dig" och var helt såld på honom. Sorgkant på dagen. Ska nog se på "Brokeback..." någon dag framöver, det var lite för länge sedan nu.

Inga kommentarer: