tisdag 22 januari 2008

Lång väntan...

Satt bara och väntade på att priset för "bästa kortfilm" skulle delas ut på gårdagens Guldbaggegala, men oj vad länge det dröjde. Och jag hann av någon konstig anledning till och med bli nervös. Sen blev jag besviken. Dels för att vi inte fick se "de nominerade är" men mest för att Lucky Blue inte tog hem baggen. Men juryn är är väl inte helt smart. Jag har visserligen knappt sett någon av filmerna men snälla befria världen från Roy Anderssons filmer SÅ bra kan de inte vara! Har fortfarande inte kommit över att Sånger från andra våningen snodde varenda bagge för Tillsammans. Lite nöjd blev jag ändå av att Nunnan fick dokumentärfilmspriset.

Tänkte skriva ett långt inlägg igår, om män(niskor) som måste vara totalt off i huvudet. Men jag orkade inte och det gör jag inte nu heller för det är så mycket annat i huvudet just nu och så blev jag i går kväll samt idag påmind om de där bra män(niskorna) , så det får vara för nu.

Sen kan jag föra stafettpinnen vidare... hittade nämligen en länk till Motoboys myspace sida på CKs blogg. Fattar inte varför jag inte hört mer om honom innan (jag har ju ändå ganska stor koll på svensk musik och han har ju varit inhoppare i The Ark osv). Men lyssna! Jag har redan beställt skivan!

Måste också meddela att CSN äntligen har fattat hur allt ligger till. Jag beviljades studiebidrag idag(för mina studier i höstas). Tack! Lite mer pengar att handla upp på IKEA. Men mest av allt en skön seger. Nu är det mest högskolan jag är sur på, våra resultat dröjer. 15 arbetsdagar har de som policy, pyttsan, en av uppgifterna lämnade jag in 19 dec 2007! Det var ju liksom förra året! HaHa.

Snart handboll. Inte missa.

Inga kommentarer: