lördag 1 december 2007

Tentatrubbel...

Är på väg att ge upp pluggandet inför tentan i kursen "html och kondningspråk" på onsdag. Det känns verkligen som om jag inte kan någonting, alltid nån liten jävla grej som förstör allting. Skulle kunna låta bli att att jag inte fattar vissa saker och bara ta allt som det kommer på onsdag, hoppas på det bästa. Men nu är jag inte sådan, jag hatar att göra saker när jag vet att jag inte kan, därför börjar jag snart grina över alltihop.. det hjälper iofs inte mycket det heller. Men om ni vill veta en hemlighet om mig kan jag ju berätta att det är så jag hanterar motgångar: först känner jag mig urkass, värdelös och gråter en skvätt (typ nu), när jag gjort det ett tag skyller jag på någon annan (i detta fall lärarna i kursen antar jag) och sedan hanar jag i "äh skit samma" stadiet där jag bara struntar fullkomligt i allt. Så är det, men när jag väl är i ett speciellt stadie så har jag svårt att se de andra två som något smart. Att "bara skita i det" känns därför ganska främmande just nu och tentan är på onsdag. Panik! Jag behöver inspiration och styrka... och fungerande hjärnceller.

Inga kommentarer: