måndag 17 december 2007

Svart blogg...

Dagen är liksom jag klädd i svart, sorgens färg. Idag är det fem år sedan men minnena är kvar i mig och kommer nog alltid finnas där. Jag glömmer aldrig den 17dec 2002 och jag glömmer aldrig honom. Funderar inte så ofta längre på varför men jag kan heller inte väja för tankarna som ploppar upp om situationer och detaljer där jag och andra kanske borde förstått. Jag tyckte mig inte stå tillräckligt nära, kände honom inte på det viset, vågade inte. Men jag anklagar heller inga andra, inte ens honom. Och idag är allt ändå försent. Vi var väldigt olika på många sätt men kanske var det just därför som jag tyckte så mycket om honom. Sen var det ju det där magiska som jag inte kan beskriva. Han var så vacker, hans ögon och leende, allt han utstrålande som gav mig kraft och glädje. Men så här i efterhand gör det ont i mig när jag inser att allt där bakom det som gav mig sådan styrka, bar så mycket smärta och sorg. Kan aldrig glömma. Och idag tänder jag som vanligt ett ljus, läser några av hans texter, lyssnar på Broder Daniel och tänker lite extra på alla minnen. Jag vet inte om han skulle tyckt om det, det får han ta, på något sätt är det mitt sätt att säga det jag aldrig fick säga.

Det var jobbigt att gå till sängs igår och motigt att stiga upp och åka till jobbet idag. Men väl där fick jag skärpa till mig och tackvare alla underbara personer på jobbet kändes allt nästan som vanligt. Dessutom fick jag ett glädjande besked som skapade trygghet i magen på mig. Det jag råkade höra för en massa veckor sedan var inte alls som jag tolkade det (borde sluta tolka och analysera så mycket). Det verkar som om Han inte kommer dra. Tack. Det bästa är när de man tycker om finns i närheten. Viktigt att ta vara på det, en dag kan det ju vara försent.

yeah
I won't last long
soon I'll be gone
I won't last long
soon I'll be gone

it's all the same to me
there's nothing to see
it's all the same to me

I feel so weak
I won't last long
I feel so weak

weak in the worldit's all the same to met
here's nothing to seeit's all the same to me
I'm not made to lastI'm not made to last

I will soon be gone
yeah yeah yeah yeah yeah
I won't last long
soon I'll be goneI won't last long

I'll be gone

there's nothing for me to be
what will happen to mewhat will happen to me
although I'll soon be gone
I'll still think of youoh I'll think of youand I will soon be gone

/I'll Be Gone, Broder Daniel


Inga kommentarer: