lördag 15 december 2007

Liten kärlek för 75kr...

Idag var stora shoppardagen. Usrch jag mår dåligt av all konsumtion men ibland måste man och ibland vill man. Jag följde med till stan främst för att jag skulle köpa den där DVD spelaren (med hårddisk) som jag så länge spanat in. Och jag köpte den också. Som vanligt gick det inte vidare bra att koppla in den när jag kom hem så nu sitter jag och surar, men det blir nog bra om jag bara sätter mig ner och tar det lugnt, läser osv.

Några julklappar köpte jag inte. Men jag är ju i stan hela veckan som kommer så det är ingen fara, vissa julklappar har jag dessutom redan köpt. Jag fick däremot en julklapp i förskott. Av någon anledning hamnade vi nämligen i en second hand affär som sålde allt för halva priset. Hel galet! Fanns massor jag hade kunnat köpa om jag bara haft plats. Men en sak skulle jag bara ha och mamma köpte den åt mig! Det var kärlek vid första ögonkastet, och den talade till mig ("köp!")...min lilla fina gungstol. Japp, det är den som är på bilden (ingen bra bild dock). Visst är den söt. Man sitter superbra och kan lätt gunga i den. Behöver bara byta ut det där tyget och tvätta av den lite så är den perfekt. Och vad fick vi betala då? Ja du... 75kr! Second Hand när det är som bäst. Mamma köpte en gameldags våg för 25kr och pappa utvidgade sitt spritkök för 15kr. Billigare och miljövänligare än att köpa nytt, second hand är toppen! Vi hittade ett superfint 50-tals bord också som skulle kosta 135kr men vi hade lite ont om plats i bilen och hemma med om jag ska vara ärlig (jag får ta och flytta ut snart), så det blev inget. Ont om plats har jag för gungstolen också men det skiter jag i, får väl ändra om lite, slänga ut någon annan möbel. För I love gungstolen!

Inga kommentarer: