torsdag 20 december 2007

Peter Johansson helt enkelt...

Hihi... jag har precis sett klart dokumentären ("Rösten från St:Anna...") om Peter Johansson, som SVT1 sände ikväll. Tusen känslor efter det. För det första undrar jag om man kan kalla det dokumentär, jag menar det var som en entimmmas promotionvideo. Det var nästan så man kunde tro att jag hade gjort den, kvalitén var väl sisådär och det enda den gjorde var att hylla Peter och visa hur bäst han är. Jag undrar hur de lyckades sälja in en sådan dokumentär till SVT och få dem att visa den kl 21 en torsdag.

Men ta det nu inte på fel sätt, jag har inget som helst mot att det gjorde det. Sen jag såg/hörde Peter i Så ska det låta i början av året är han en av mina favoritsångare... så jag är glad åt allt som gör att jag kan se/höra honom. Han är ju grym! Det är trist att jag aldrig fick se honom i "We will rock you", vilken upplevelse det hade varit. När han sjunger Queenlåtar så går jag åt... i dokumentären var det ju några klipp från när han sjöng det i Robert Wells show på Cirkus, ojojojo (varför betalade jag inte 500 spänn och såg det live!)! Men mest ståpäls fick jag nog ändå när han och Matilda Hanson sjöng "Rörs jag av kärleken" när de gjorde Gerda i Berwaldhallen, då var jag ju där! en underbar födelsedagspresent. Mina musikalådror börjar pulsera. Japp, det blir till att åka till Stockholm och kolla in Footlose när det blir dags för det. Och förhoppningvis har "promotionvideon" lyckats, fler folk går och ser honom... fler människor inser hur bra han är!

Har ni nu ingen aning om vem jag skriver om kolla in Peters MySpace, Webbsida, PNM music, eller varför inte se reprisen "Rösten från St:Anna Peter Johansson" i SVT1 den 31/12 kl 17.00. Ja nu har jag dragit mitt strå till promotionstacken ;)

Inga kommentarer: