lördag 29 december 2007

Hur nördig är jag?...

Jag är lite sjuk: halsont, trött, snorig etc. inte alls kul att behöva sitta vid datorn och göra kursuppgifter i sådana lägen men jag måste ju. Igår kväll/natt gick det inte bra att somna pga av förkylningen. Tittade, som vanligt när jag inte kan sova, igenom IKEA-katalogen och "dagdrömde" lite. Men somnade gjorde jag inte. Så efter ett tag började jag med en liten lek, eller lek och lek, jag började sammanfläta TV serier jag ser/sett med varadra genom skådespelare och karaktärer, det var ganska roligt faktiskt. Allting tog sin start i Dawsons Creek och Will Krudski. Vill ni se hur allt hänger ihop? Detta kom jag fram till (skådespelares namn är kursiverad):

Will Krudski(Rodney Scott) är en karaktär som gör ett besök under tre(?) avsnitt i "Dawsons Creek", sedan är han med i serien "Young Americans" (ja samma karaktär och skådespelare!), i den serien finns även Jake som spelas av Katherine Moennig som även gör rollen som Shane i "L-word". Shane har under en tid ett förhållande med Cherie som spelas av Rosanna Arquette som även gör rollen som Nicole i "What About Brian". I den serien finns även karaktären Marjorie som spelas av Sarah Lancaster, som trot eller ej faktiskt gjort en liten roll i just det... Dawsons Creek, cirkeln är sluten!
Men det finns det flera små cirklar

... i "Young Americans" spelar Charlie Hunnam rollen som Gregor. Charlie Hunnam gör även rollen som Lloyd i "Undeclared", i den serien finns en tjej som heter Rachel som spelas av Monica Keena som gjorde rollen som Abby i just det "Dawsons Creek".

... så har vi Barry Watson som spelar
Brian i "What About Brian", han gör även gör rollen som Matt i "7th heaven"... har dock inte lyckas sammakoppla det med Dawsons Creek eller annat än, men det kanske jag kan göra i natt. Eller!! nu i skrivande stund kom jag på att Orson Bean var med i något avsnitt av "7th heaven", dvs. gubben som spelar Loren i "Dr Quinn" där jag också har för mig att Eric Balfour (japp, hade rätt) gör någon liten roll och han spelar även Gabe i "Six feet under" och någon pojkvän i "O.C". Hmm.. det kan ju inte vara helt omöjligt att leda både "O.C" och "Six feet under" till "Dawsons Creek"... hmm... nej det får vänta (och inget tjuvkikande på nätet.)

Det var fantastiskt roligt det där, känner mig alldeles nördig! Ok, jag erkänner att jag kollade in skådespelarnas namn på imdb nu när jag skulle skriva här, men annars fanns allt där i huvudet... vilket jag i och för sig borde vara mer orolig än stolt över. Men jag lär nog fortsätta med det någon gång när jag har ytterst lite att göra... dock inte när jag ska sova, det är ingen bra metod att börja tänka mer, när man ska tänka mindre. Det här med samanflätning av saker och ting visar sig faktiskt på fler sätt i mitt liv ex. är hela min cd samling sorterad genom det systemet. Ingen annan fattar, men jag gör det.

Då har jag fått ägna en stund åt lite annat än kurserna, det var skönt! Nu tar jag kvällsledigt.


PS: haha... råkade se på imdb att Eric Balfour faktiskt även varit med i Dawsons Creek, men så lätt ska jag inte ha det, för det var då ingen rollinsats jag minns... måste finnas en annan bättre väg.

Inga kommentarer: