lördag 8 december 2007

Bara sport, bara sport, bara massor utav sport....

Idag har jag försökt att "kill my darlings" när det gäller affischuppgiften. Det är fasen inte lätt men jag har insett att allting blir så mycket enklare om jag kommer på en ny idé där jag slipper ta hänsyn till andra och försöka kringå lärarnas krav utan att det märks. Och ny idé är på ingång, jag tror det kan bli bra det också. Känner mig ganska kreativ för tillfället, har fått en hel del bra julklappsidéer också.

Dagen har annars gått åt till att flänga mellan denna stationära datorn (i ett rum utan TV) och min gamla sega bärbara dator i tv-rummet, för att jobba, eftersom det var premiär för vinterstudion idag på SVT med längd och skidskytte. Jag inledde dessutom morgonen framför eurosport och såg ungefär halva EM finalen i curling för damer. Lag Anette Norberg tog guld igen. Grattis! Och än är det inte slut på sport för idag, snart kör Anja och de andra störtlopp. Hmm... sporten äter upp min tid på helgerna. Lyckades klämma in att lyssna på sista perioden i matchen LHC-LHF på webbradion också. Egentligen skulle jag varit på plats i Linköping idag men jag insåg att det skulle sluka för mycket tid just nu. Och jag är ganska glad att jag lät bli, det blev "bara" 2-2 och dessutom hade jag fått ont i magen av att se den där "olyckan" med Viktor Lindgren live (han blev tackald och föll ihop medvetlös ett tag).

Har bytt min bild här på bloggen också, lite vinterinspirerad, även om det spöregnar ute och vinter med snö känns väldigt avlägsen just nu.

Inga kommentarer: