onsdag 5 december 2007

Ett av pappas små infall...

Ibland blir jag bara så trött på min pappa. Efter min lilla promenad vid 16 tiden tänkte jag laga mat och ta en dusch. Men när jag kom hem hade pappa fått för sig att byta blandare i köket, allt var ut rivet och vattnet avstängt. Ännu värre är att han inte fick ordning på det och åkte nyss till en vän två mil härifrån för att få hjälp med något. Och här sitter jag fortfarande hungrig och äcklig. Om han inte fixar det snart går jag och beställer pizza eller något. Men jag måste ju duscha innan jag ska till jobbet i morgon, efter den där svettiga promenaden känner jag mig som en sanitär olägenhet. Och varför har jag ingen färdig mat i frysen just nu?

Att flytta känns inte helt fel just nu. Ringde på en lägenhet förrut idag men de visste inte när visningen skulle vara för den nuvarande ägaren hade inte telefon så de hade skickat brev till honom Visste inte att det fanns folk utan telefon nuförtiden.

Inga kommentarer: