tisdag 13 november 2007

Äta, jobba sova...

Då var det inskickat och klart då! Veckans lilla uppgift i min ena distanskurs. Det var länge sedan jag "ordbajsade" så kopiöst som jag gjorde där. Men uppgiften var att göra en bildanalys och att analysera sönder saker är jag i stort sett expert på, jag tolkar hit och dit, ser metaforer, metonymier och symboler lite varstans, där de inte ens finns, särskillt i vardagen. Jag borde dock sluta tolka så mycket.

Skönt att den där uppgiften är klar i alla fall, bara att hoppas att jag slipper göra om eller komplettera den. Har inte ork, har inte, lust har inte tid. På jobbet är det mycket, en 16 sidig tidning eller nja annonsblad som ska vara klart på torsdag och det är lite pill med det...och så är det ju alltid kunder kunder om man säger så. Mitt liv känns just nu mest som en rad ur Gyllene Tiders Gå och fiska "äta jobba sova dö"... men just dö tänkte jag försöka låta bli för tillfället. Mitt schema ser mest ut: sova, jobba, plugga, äta/se tv, sova. Men jag unnar mig faktiskt att se på Dawsons Creek (
inspelat avsnitt från eftermiddagen). Igår dog Abby, det var inte lika hemskt som jag mindes det, jag har för mig att jag störtbölade till det avsnittet, hmm saker förändras.

Måste först bara tillägga att jag i all stress lyckades zappa fram Fotbollsgalan igår precis när The Ark spelade "little dysfunk you". The Ark har befunnit sig i någon slags låda i min hjärna de senaste månaderna men nu ploppade de upp igen, fasen vad bra den låten är och Ola var ju fantastiskt igår! Ändå var det Peter Jöback låt "han är med mig nu" som har varit i min hjärna hela dagen (ja, jag råkade visst se det också).

Inga kommentarer: