torsdag 8 november 2007

May all of your dreams come true...

WOW eller snarare jippie! Min dröm kommer bli sann. Hörde/såg idag, bland annat här, att Kolmårdens Djurpark ska göra satsningar och bygga om kring anläggningarna för de marina däggdjuren. Det låter spännande och jag hoppas att det görs med värdighet, att allt inte blir ett "jippoland" utan att djuren och informationen om dem alltid kommer i första hand. Men det stora för mig med allt det här är att det enligt planerna kommer satsa på Brådjupet och att man som besökare kan komma ha möjligheten att snorkla där. Ok, det är väl lite "jippoland" varning på det, men som sagt jag hoppas det görs med värdighet... och att det är en lite lyxigare typ av besök, i stil med "närkontakt delfin", dvs att det inte släpps dit hur mycket folk som helst, sälarna och sjöbjörarna är ju viktigast. Men ok, min långvariga dröm kan bli verklighet! Jag kan få simma bland sälar... och det gör mig helt urflippad såhär på torsdagskvällen, jag bara längtar längtar längtar!

Har dessutom suttit och spanat på späckhuggarsafin i Lofoten idag igen, jag vill bara dit NU! Späckhuggarna har kommit för säsongen. Men det blir ingen resa dit för mig i år, men nästa... det har vi bestämt nu, mamma och jag, och då ska vi verkligen åka dit och se dem, kosta vad det kosta vill. Jag tänker till och med utmana min flygrädsla, det är värt det. Så nu får jag bara fundera på om jag även ska våga mig ner och snorkla där, bland de vilda späckhuggarna i det iskalla vattnet... någonstans ska jag i alla fall ner i vattnet...vare sig det bli bland sälar och sjöbjörnar, späckhuggare eller delfiner. Jag ska ner...where I belong.

Inga kommentarer: