lördag 3 november 2007

Jag vore ingenting om du inte fanns...

Ganska ofta önskar jag att jag kunde åka tillbaka i tiden och göra om saker, eller att ens göra dem. Har precis lyssnat igenom Kristina från Duvemåla boxen och inser hur mycket jag skulle vilja se musikalen live med Helen Sjöholm, Anders Ekborg, Peter Jöback (eller Ola Salo skulle också gå bra) och resten av ensemblen igen... eller igen? när jag såg den då 1998 var varken Anders eller Helen med, men det var änså en upplevelse som heter duga. Kristina från Duvemåla är verkligen min favoritmusikal, mycket för att den tillskillnad från många andra musikaler har en bra och stark berättelse i grunden. Björn och Benny har verkligen tagit vara på Vilhelm Mobergs berättarkonst.

Det var länge sedan jag gjorde en total genomlyssning av musiken men det är inte många ord som jag glömt. Med cdn i bakgrunden kan jag i stort sett varenda låt, det är tur att jag är ensam hemma när jag sätter igång med mitt sjungade. Men nu har jag ont i halsen... om det nu är av sång eller en förkylning i antågande får tiden utvisa. Liksom att tiden får utvisa om "Kristina" kommer sättas upp igen... jag hoppas innerligt.

Inga kommentarer: