fredag 5 oktober 2007

Snyggofejsboken...

Vi lever i en ny tid. Alla blir snyggare. Kom att tänka på det när jag spanade in mina vänner på facebook. Alla är så snygga nuförtiden, och det gäller inte bara mina vänner utan de flesta man ser. Men jag antar det är för att människor inte lägger ut den allra fulaste bilden de har på sig själva, skulle i alla fall inte jag göra (men jag vet vilken det är.. och det var den första bilden på mig som min syster visade sin kille, undrar vad han tänkte...haha).

Tidigare ikväll när jag tittade lite på Idol (ja jag erkänner, men jag ville ju se hur Peter Jihde klarade sig) slog det mig också hur lätt det är att göra en människa snyggare med lite kläder och make (i stillbild retuschering), för sjutton vad de stylat en del av dem.

Jag har inte sagt att det är något bra att ändra om folk, låt dem vara som de vill... men det är lätt att framstå som snygg om man bara anstränger sig. Sen finns de som ALLTID är snygga men det är en annan historia. Sex med Victor handlade förresten om utseende denna veckan. Ta en titt på det om du vill.


PS: Allt det här kan vara jag som helt plötsligt ser min omgivningen på ett nytt sätt, men det tror jag inte.

Inga kommentarer: