lördag 6 oktober 2007

Inga måsten bara drömmar...

Idag struntar jag totalt i alla måsten. Glider bara omkring här hemma, lyssnar på musik och väntar in kvällen, konserten med CK (The High Fives och Detektivbyrån också). Sov tills jag vaknade (inga väckarklockor här inte), har städat lite, tittat på TV / SVT Play och slösurfat. Pluggandet får vänta, vill inte ens känna mig dålig för att jag inte tagit tag i det.

"Kom ihåg att
klyschan stämmer
du har bara ett liv att göra allt det du vill
så se till att
ta varenda
chans du kan o göra allt som går och lite till"
/ Klyschan Stämmer, CK

Tittade på Hjärnkontoret, det handlade om Tumlare. Fick mig att spana vidare på nätet. Jag hittade Fjord&Baelt i Danmark, vore skoj att åka dit. Jag vill se Tumlare på riktigt, eller "Marsvin" som det heter på Danska. Jag borde förverkliga några stora drömmar snart. Tror inte det blir späckhuggarsafari i höst, det är för mycket annat, dessutom vet vi inte om de kommer till Tysfjorden längre. Får kanske bli "närkontakt-delfin" på Kolmårdens Djurpark istället, jag lovade mig ju det för ett år sedan. Hittade föresten en delfinsida tidigare idag, vet inte vem som gör den men det var lite kul, särskillt att se vart Kolmårdens delfiner tagit vägen genom årent. Fick veta att min älskling Dino flyttat till Portugal.

Jag och Flip, 1998

Inga kommentarer: