onsdag 24 oktober 2007

Jesus vad trött jag blir och är...

Fick ett brev från mitt pastorat idag, "vi vill att du fyller i den här blanketten istället eftersom en annan person måste intyga din ansökan om utträde" typ! Jag blev så jävla arg. För det första letade jag mig galen på svenska kyrkans webb efter någon information eller blankett om utträde, men ingenstans (tog sen en jag hittade via google) Men den är alltså fel. Det andra som gör mig arg är att en annan människa måste intyga att jag vill lämna kyrkan! Varför?! Det är väl JAG som vill göra det och det är väl egentligen min privatsak men framförallt så har jag aldrig ens skrivit under att jag vill vara med. Åh jag är så trött på dem. Fick förövrigt med ett litet brev från prästen, där hon gärna vill träffas för ett samtal om varför jag vill lämna kyrkan... men jag ska nog bespara henne min kritik, och bespara mig själv tid.
Det är fullmåne nu, undrar om det är därför jag sover så dåligt. Jag behöver minst sju timmar varje natt men nu har det blivit högst fem i flera nätter. Jag kan inte somna, tänker på allt och planerar resor, kommer på smarta möbelfunktioner, tänder lampan och bläddrar i IKEA katalogen osv. Det är inte nyttigt i längden. När jag väl somnar så drömmer jag en massa knas. Hade tänkt ha textraden "Sömnen kommer som en vän" från nya kentplattan som rubrik idag, men det var innan brevet från kyrkan. Nya kent plattan börjar växa nu, fick den igår, måste lyssna in mig mer, kentplattor behöver ofta lite tid, så jag uttalar mig inte om den än.
I morgon ska jag titta på en lägenhet! Det blir spännande. Man måste ju vara snabb för ettor går åt som smör i solsken.


Inga kommentarer: