söndag 7 oktober 2007

Den som väntar på något gott - får vänta väldigt länge...


Jag tog mig till Gamla Palladium i Katrineholm igår för att få njuta av skön musik, The High Fives, CK och Detektivbyrån, skulle spela. Hade köpt biljett innan och tur var väl det eftersom det var slutsålt. Men det blev en mycket märklig afton.

När vi väl kom in fick vi stå och vänta i en timma, soundcheck gick inte riktigt som det skulle. Men ok, jag accepterade lite väntan, det var ju "unga arrangörer" som höll i allt, kanske inte de mest erfarna alltså. Vid tjugoett släpptes vi in i själva konsertlokalen. Det kändes som om vi helt plötsligt var väldigt få i publiken, därute i "hallen" var det ju så trångt och en del släpptes ju inte ens in. När jag stod där och väntade kände jag mig lite gammal, de flesta var väl 15-18 år, men jag försökte smälta in haha.

The High Fives såg inte vidare glada ut när de klev på och inte blev det bättre. Efter typ fyra låtar klev de av, ljudet var helt förkastligt, sångaren hördes inte. Synd, jävligt synd. För de kändes som om det kunde blivit bra annars. Men det uppstod ju en ganska underhållande situation där… ett band som kliver av och packar ihop mitt framför ögonen på alla. Synthkillen som med väskorna i handen kilar ut och säger hej då publiken.Lite snopet alltihop men jag förstår dem ju, vem vill spela med pissigt ljud.

Så det var bara att invänta, för mig kvällens höjdpunkt, CK! Tyvärr var publiken tvungna att åter gå ut i "hallen" och trängas. En timmes väntan igen (de hade ju "tekniska problem" hela kvällen). Men sen brakade det lös! Ljudet var inte det bästa men sånt märker man nästan inte när CK är på scenen, man blir bara glädjeberusad. Lika härligt att se och höra honom varje gång. Ni som inte sett honom måste göra det någon gång. Självklart kändes det alldeles för kort, man vill ha mer mer mer. Han är grym! Sjöng dessutom lite oväntat en snutt på "I cant live, If living is without you…". Vackert, vackert!

Efter att CK spelat blev det fyrtio minuters paus pga. "tekniska problem". En kort sekund tänkte jag åka hem men valde sen att stanna kvar, det var rätt val! Satte mig på en bänk där och väntade. Efter ett tag kom CK, satte sig och sålde lite skivor, signerade och pratade lite med fansen. Det var roligt att se, han är alltid lika skön. Jag skulle tagit med mina skivor så han hade fått signera, men det får bli en annan gång. Roligt att snacka lite med honom i alla fall.

Sist ut igår var Detektivbyrån. Hade inga förväntningar alls, men fy sjutton vad sköna de var, både musiken och på scenen.Verkligen värt att stanna kvar för, det kändes dock som många andra dragit hem.

En bra avslutning, sen var det bara att sätta sig i bilen, vrida CK musik på högsta volym och köra hem i dimman.Det blev en kväll där väntan förstörde mycket men som ändå blev bra tillslut. Och jag fick ju min dos av CK, det var ju det jag var där för. Nu är det bara att hoppas att han snart spelar här i trakterna igen. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.

Mina foton från CKs spelning finns nu på
cissilia.se De är inga höjdare, jag testade lite olika grejer på kameran, men värda att se kanske, motivet är ju fint ;)

Inga kommentarer: