måndag 1 oktober 2007

Ibland bor jag i Capeside...

flyttades jag tillbaka tio år i tiden eller hur länge sedan det nu var som Dawsons Creek började sändas på TV3. Jag minns faktsikt ögonblicket då jag såg trailern för serien första gången och tänkte "detta måste jag se". Efter det var jag fast. Varenda avsnitt, alla säsonger. (Om jag vore rik hade jag nog haft allt på DVD). Det var min generations Beverly Hills, eller OC, även om många inte fattade det.

I dag började så TV4 sända serien från början. Det var så kul att se, kanske rent nostaliskt och "gamla minnen" men jo, visst är det lite bra alltid. Så är det roligt att se vissa saker i manus nu som inte stämmer med saker som händer längre fram ex. Paceys syskon.

Och visst vill jag fortfarnde bo i Capeside. Ta båten över sjön och klättra in genom fönstret till min bästa vän.

Inga kommentarer: