tisdag 9 oktober 2007

Ett inlägg från en som inte orkar städa...

Har lagat mat nu i två timmar, veglasange och Quornfärsås. Är helt slut men jag var bara tvungen, frysen gapade tom och jag måste ju ha lite matlådor att ta med till jobbet. Köket ser ut som ett kaos nu, eller "ekorrfrans" som jag kallar det (varför? det är en historia jag inte orkar ta nu), jag har stor förmåga att använda mig av aldeles för många kastruller, stekpannor, mått, skålar etc när jag är igång med min kokkonst.

Nu sitter jag och tar det lite lungt innan jag ska städa köket, mig själv och sen titta på TV Hjärnstorm och Andra Avenyn (tycker det hara varit lite bättre de senaste avsnitten... men det kanske har med Adam och Kim att göra.
Har gjort mina standardbesök nu på nätet. Några av mina foton finns nu föresten på CKs blogg. Och han fick mig nästan att vilja åka på Rookiefestivalen i slutet av månaden, men jag tror det blir lite omständigt, får försöka överleva utan. Är ju iofs inte bara CK som känns lockande på den lilla tillställningen och jag har ju körkort... men nej.

Jag behöver botas från två saker just nu (ja, vissa kanske anser att det finns fler saker). Nummer ett, jag läser horoskop! Tror inte på dem men jag läser dem och hoppas ofta på att de har rätt. Jag läser inte bara nått i förbifarten heller utan ofta både på Spray, Ditthoroskop, Hemmetsjournal, samt i tidningen på tåget om det finns någon. Det är sjukt, jag måste genast sluta! Använda tiden till bättre saker. Nästa sak jag behöver botas från orkar jag inte skriva om, men det ligger ungefär på samma nivå haha.

Fick föresten jobba hårt med att inte glo på han på tåget idag, killen ("A"look-a-liken, se tidigare inlägg) satte sig nämligen brevid mig. Oj, vad jag försökte titta på BostonTeaParty istället, men hur bra det var vet jag inte, kunde inte låta bli att garva åt dem... särskillt när Fredrik skulle äta av sig själv. Galna men underhållande.... ugenfär som alla på jobbet... men kanske inte på samma vis.

Städa köket var det ju... hmm inte lockande... antagligen därför inlägget blev så långt och ändå tämligen ointressant.

Inga kommentarer: