lördag 5 mars 2011

Fantastisk kväll, det är då Säkert!

02

Igår var jag på konsert på Flygeln, det var Säkert! som var på besök. Det var en mycket bra konsert, hon hade tagit sig rejält sedan sist jag såg henne (2007) och jag måste understryka att hon redan då var bra. Det sämsta med konserten var att det visade sig vara sittplatser och inte alls ståplats som det stod på biljetten, men det löste sig ändå mot slutet när alla ändå stod. Mycket är bra med Annika Norlin men texterna är nog det allra bästa, så klockrena! Och vad de har haft betydelse i mitt liv. Igår fick jag exempelvis höra ”Någon gång måste du bli själv”, låten som jag hade för att komma över en olycklig förälskelse för en massa år sedan och det var speciellt att höra den live där och då (trots att jag som sagt kommit över honom) för jag visste att Han satt i publiken.

Jag gick själv på konserten men upptäckte alltså att jag kände en och annan som var där. Träffade bland annat på en gammal klasskamrat från skrivarlinjen, det var kul. Roligt var också att jag fick en helt ny bekantskap i en tjej som också var där ensam. Vi träffades på en bänk innan konserten och började prata och insåg ganska snabbt att vi var ganska lika på många håll när det gällde musik. Tyvärr gjorde hon så att jag nu har Aquas musik på hjärnan (orkar och vågar inte dra historien varför), men det kommer jag förhoppningsvis över under dagen.

Fin kväll alltså. Och jag har redan lagt upp bilderna på cissilia.se
Och en sak är Säker, jag vill ha en röd mantel med huva!

1 kommentar:

Sutina sa...

Haha, Aqua är ju grejen!:P
Skämt åsido, själv tycker jag konserten var underbar och som du säger- det är främst texterna som berör. Det var kul att sällskapa med dig och vi lär träffas på fler gånger i framtiden.