måndag 7 februari 2011

Baklängesåkning och konståkning i Spanien?…

I natt hade jag en sådan där strak dröm igen, en sådan som stannar kvar hela dagen.

Det var jag, mamma, två av mina mostrar och en gammal kompis till mig som skulle på konståkningsgala. Vi bodde på ett hotell och skulle göra andra saker fram till kvällen då galan skulle vara. När vi ska gå ut på morgonen går jag rakt in i Evgeni Plushenko. Han är av någon konstig anledning över en meter längre än mig och jag liksom tittar upp på honom… (lite Gandalf möter Frodo varning) och blir helt stum. Sedan vräker jag ur mig något på världens sämsta engelska typ ”you are my largest idol” samtidigt som jag tänker "men nu ljuger jag väl ändå”(jag är inte så jätteförtjust i Plushenko). Han är först nonchig men så kommer någon agent eller något (blonderad och klädd i päls) och lägger sig i och helt plötsligt står vi där och pratar på engelsk/rysk/svenska. Helt absurt. Dessutom kommer Sarah Meier förbi och berättar att många fler "stjärnor” än jag tidigare trott ska åka.

Sen går jag och mitt sällskap ut från hotellet, vi ska iväg till någon sevärdhet. Min syster ska skjutsa oss. Vi klämmer in oss i bilen och hon börjar köra… baklänges! Ut på vägarna i kurvor och backar, hon kör till och med om! Vi, eller främst jag försöker påpeka att ”du kan ju inte backa hela vägen, det är ju livsfarlig”. ”Jo, man kör åt det här hållet i Spanien” säger hon och fortsätter. Det är bara det att alla andra bilar kör rättvänt. Efter 2,5h kommer vi på att vi inte hinner dit vi ska så det är dags att åka tillbaka. Syrran kör in på en avtagsväg, för att vända! Och vi ser en polisbil köra förbi och stanna en bit bort.

Och där vaknar jag! Tur för syrran kanske? Men jag hade gärna velat se den där konståkningsgalan.

Tolka det där den som kan.

Inga kommentarer: