onsdag 29 december 2010

Ulveus, Springsteen, Säkert! och jag…

Sov länge idag, vakande till och såg en dokumentär och sov sedan lite till. Gick upp runt 13 (hade kollat fil och hockey i natt). Och det var någon gång under allt detta sovandet som jag drömde att jag träffade Bruce Springsteen, ett möte, eller egentligen hela drömmen, som suttit kvar i mitt huvud hela dagen. Jag och en gammal kompis till mig skulle nämligen dela ut pris på P3 Guld (av någon konstig anledning) och medan jag stod där och väntade på att få ge Säkert! ett pris så hände det en massa saker. bl.a. fick Abba ta emot något specialpris och jag skakade hand med Björn Ulveus som passerade förbi. Och så var han bara där, The Boss, satt på en stol med en gitarr och soundcheckade för sig själv och jag stammade fram att jag ville ha en autograf till mig och till min mamma. Det fick jag, samt biljetter till en spelning han skulle ha i mars. Trevlig och märkligt, eller bara ett sätt från mitt undermedvetna att påminna om att jag ska se ”The Promise”. Nu känns det iallafall som om jag träffat Bruce, men det har jag ju inte.

När jag väl gick upp vid lunch ägande jag dagen åt att titta ut bilder från Lofoten samt att lägga upp dem på min webbsida. www.cissilia.se

Och så har jag målat i köket. Snart är lägenheten ”klart”!

Förhoppningsvis hinner jag med en liten sammanfattning av gångna året, innan klockan slår midnatt på fredag. Puss så länge!

Inga kommentarer: