lördag 23 oktober 2010

Vad håller jag på med? Jo...

Har inte skrivit på länge. Kanske mest för att vissa saker som hänt inte är något att skriva om och i övrigt händer det inte så mycket bara äter, jobbar och sover. Nja, inte riktigt. Just nu är det
flyttpackning som pågår för fullt. På fredag går första lasset till nya lägenheten. Det känns konstigt. Jag är verkligen helt inställd på att flytta och tänker på hur jag ska möblera, vilken soffa jag ska köpa, vilken internetleverantör jag ska ha osv. Men när jag sen väl tänker på att jag inte ska bo här längre, utan där... får jag det inte riktigt att gå in. Men det blir nog bra. I all oreda hittade jag början på ett brev jag skrev i vintras, ett brev till SJ. Jag läste det och insåg att det finns en mycket stor och klar fördel med att flytta. Jag slipper pendla och vara beroende av ett av Sveriges sämst fungerande företag. Jag slipper ersättningsbussar, väntan i kyla, överfulla tåg, varma tåg, kalla tåg, att få olika information från olika håll om samma sak osv.

Inga kommentarer: