onsdag 11 augusti 2010

Nattliga grubblerier…

Jag har sovit fyra timmar per natt de senaste nätterna, legat vaken med grubblerier. Jag funderar nämligen skarpt på att flytta och har varit och tittat på några bostadsrätter. I måndags var jag och tittade på en som jag blev lite sugen på, särskilt pga. priset och möjligheten att själv få renovera lite. Idag var jag tvungen att lämna besked. Beslutsångest delux! Frågade folk om råd och räknade och tänkte och tänkte. Men efter ett samtal med pappa igår och några kloka ord från en kär vän gjorde jag i natt en ganska bra jämförelse och beslöt mig för att tacka nej. Jag tänkte på det lite som med kärlek… om man är förälskad i någon så kan man inte bara bortse från det (även om den inte är intresserad tillbaka) och bara ta någon annan bara för den vill ha en. Eller hur? Detsamma med lägenheten. Det finns jättefina lägenheter (har en jag älskar) som man kan visa intresse för men som är liten chans att man har råd med, och går man och vill ha en sådan kan man ju inte ta en liten sunkigare bara för att den är billig. Det handlar ju om en hel del pengar så man måste tänka, men framförallt måste man använda magkänslan! Min jakt går vidare. Och i natt hoppas jag få sova mer än fyra timmar!

Inga kommentarer: