tisdag 24 augusti 2010

Köpa lägenhet…

Det här med att köpa lägenhet är svårt, så mycket att tänka på och så mycket att ta ställning till. Behöver jag balkong? Hur mycket pengar vill jag lägga? Hur stor hyra klarar jag? I vilket område borde jag bo? Är badrummet ok? Är grannarna ok? Är Huset ok?

Jag har varit och tittat på en hel del lägenheter nu. Renoveringsobjekt, toppenfina men små, halvrenoverade, felplanerade, och hmm… var och såg en fin igår. Eller den var inte ”fin”, hade sina skrupler men planlösning, läge osv fastande i mitt hjärta. Men som sagt den hade skrupler och ev. fukt i badrummet hmm inget jag vill köpa för stora pengar.

Det hela är förvirrande. Tänk om det fanns fler och billigare hyresrätter! Eller att SJs tåg skulle gå felfritt för jämnan. Eller att det bara skulle dyka upp en perfekt lägenhet som passar mig men som ingen annan vill ha. Eller ännu bättre ett hus!

Inga kommentarer: