lördag 5 juni 2010

Vad den gångna veckan gav…

För andra natten i rad drömde jag att jag befann mig på en festival, det måste väl ändå betyda något som att jag verkligen längtar till sommarens konserter exempelvis. Eller att jag lyssnat alldeles för mycket på musik kanske? Men bättre än drömmarna tidigare i veckan om matteprov och att en frisör tyckte jag sa att jag ville raka av allt istället för “gör vad du vill bara du inte rakar av allt” iii.!

Festivalen i nattens dröm hade dock två ganska ovanliga gäster (när det gäller den typ av musikfestivaler som detta var), nämligen kungen och drottning Silvia. Haha. Jag tror att jag fått en överdos av kunglig glans den senaste tiden inte minst förra helgen när syrran gick högvakt och vi tillbringade i stort sett två dagar vid slottet. Fick se kungen iallafall, men inte Kronprinsessan och Daniel som på något vis hade varit roligare. Roligast, förutom att vara med “lilla E”, var dock när den beridna högvakten dök upp på söndagen, sjukt fina hästar och jag blev bra sugen att sätta något (typ en korv eller ett äpple) på ryttarnas hattar/hjälmar med den där lilla piggen på. Skulle nog blivit snyggt.

Veckan gick fort, kändes som om jag bara höll på med en sak; en webbsida till en kund. Men i helgen har jag bestämt att inte ägna den en en tanke så. Bort! Har städ och matlagningsdag idag för att i morgon bara ta det extremt lugnt har jag tänkt. Åka till sommarstugan och ligga i gräset, kanske läsa en bok.

Har två boktips att komma med. LÄS:
Mannen i Paradiset av Frippe Nilsson. Frippe (som givit oss den underbara “Jag ska bli rektor när jag blir stor”) har här kommit ut med den bok som väcker många tankar och som vanligt både är rolig och ger en liten klump i magen. Extra jobbigt för mig eftersom jag kände igen mig lite väl mycket ibland. Läs den och du kommer förstå varför jag också funderar på att “ta ner gitarren”.

Halva Liv av Mats Strandberg. Denna bok får du inte missa! Men jag varnar dig för att den är svår att lägga ifrån sig. Jag läste den så fort jag kom åt exempelvis gåendes till och från jobbet. Gå in på länken så får du veta mer om den. Har du inte läst Mats tidigare böcker, gör det med även om “Halva liv” är bäst! Den kan visserligen vara lite förutsägbar men det är skit samma egentligen.

Inga kommentarer: