söndag 25 april 2010

Tvingad av björnar…

Jag är expert på att drömma konstiga saker. I natt/morse drömde jag att jag var ca 10år och i min gamla mellanstadieskola. Jag var sjuk, hade hög feber (måste bero på någon yttre påverkan av värmen från morgonsolen här i lägenheten) och ville gå hem men gick istället in i klassrummet. Där var Den Svenska Björnstammen och hade någon slags show. Ambjörn stod och berättade någon slags saga och sen tvingade de upp mig att dansa och sjunga till “Sista Valsen” tills alla andra också dansade. Det var skitjobbigt eftersom jag hade feber. Jag vaknade helt svettig men känslan var ändå att jag blivit frisk. Tyd den drömmen om ni kan. Kanske var det min hjärna som berättade att jag borde valt att se “Björnstammen” i fredags istället för att varit på Pop Culture? Hoppas på en ny chans snart.

Kan väl passa på att länka till videon som “Björnstammen” gjort till/med Little Marbles.

Inga kommentarer: