lördag 24 april 2010

Sova med spöken, nej tack …

Idag är jag seg, somnande vid två inatt. Var på “Pop Culture” i Norrköping i går kväll och såg Kite, MotoBoy och Jonathan Johansson. Tanken var att jag skulle sova kvar på jobbet om jag kände mig trött, och det gjorde jag… kände mig trött alltså. Sov dock inte kvar. En kollega var där och renoverade med sin hund, när jag kom tillbaka från spelningen. Jag och en annan arbetskamrat brukar alltid skämta om att det spökar i lokalerna (eftersom det sker en och annan mystisk sak ibland), men äh jag är lite skeptisk till spöken. Igår kväll hade dock hunden märkliga beteenden som gjorde mig något misstänksam. Hon kan ju i och för sig bara varit mörkrädd? Men skulle inte jag också blivit det? Så efter att ha ätit lite och busat runt med hunden ett tag kände jag mig tillräckligt pigg för att strunta i madrassen och istället åka hem. Bra val, det var väldigt lite trafik. Men jag kom som sagt i säng lite sent för mitt eget bästa.

PopCulture då? Jodå, det var trevligt. Mitt ev. sällskap uteblev dock.

Kul att se Kite live och jag älskar ju verkligen Nicklas Stenemos röst. Tyvärr kändes konserten lite kort, kanske för att nyss nämnda skulle spela med MelodyClub på annan ort samma kväll.

MotoBoy var riktigt skön, både konserten och hans om person. Jag bara stod där och njöt. Och tog kort såklart! Alla bilder läggs förhoppningsvis ut redan i helgen.

Avslutade kvällen gjorde Jonathan Johansson. Har varken sett honom live eller lyssnat på hans musik tidigare men det var helt ok faktiskt.

Musik är livet! På måndag kommer The Arks nya skiva och underbara City lade ut en ny låt på sin myspace igår “Kom igen Tjompa”. In och lyssna NU!

Nej, dags att ta tag i dagen.

Inga kommentarer: