onsdag 14 april 2010

Det som göms i snö kommer upp i tö, bloggen har tinat?


Har varit väldigt inaktiv här och hur det blir i fortsättningen kan jag inte säga "jag lovar ingenting, det är det enda jag kan hålla" som Lars Winnerbäck sjunger. Och kanske spelar det inte så stor roll, det är väl ändå ingen som brukar läsa. Känns som jag bara bloggar för min egen skull. Men om det inte är så kan jag presentera lite nyheter...

På långfredagen var jag på "Stockholm Ice" i Globen. Har ju tjatat en hel del här på bloggen att jag vill ha en konståkningsgala och nu fick jag det - och det med besked! Evenemanget var helt perfekt, kan inte hitta ett enda fel. De medverkade åkarna var fantastiska och jag hade ståpäls hela tiden. Hoppas så att det återkommer nästa år. Min stora favorit Stéphane Lambiel var där och att se honom åka är gudomligt. Dessutom fyllde han 25år och vi fick sjunga för honom. Det är svårt att återberätta något så underbart som "Stockholm Ice" så istället tipsar jag att åka dit nästa år om det blir något och dessutom kan du kolla in mina foton från showen.

cissilia.se finns också lite nya vinterbilder att beskåda, från den snöiga och mysiga vintern som varit.

Men vintern är över och våren är här! Jag lever livet, våren är den bästa tiden på året. Ljuset, lagom utetemperatur, ännu inga myggor, inget snöslask... och så bygger fjärilarna ofta bon i magen på mig.

Våren, kärlek och musik...
Kan tipsa om att CITY lagt upp ännu fler låtar och snajdat till sin myspace. Dessutom ska de släppa EP i maj. Måste jag säga att jag längtar? Älskar det där men kan inte helt sätta fingret på varför, kanske för att det är dansant, simpla och lättsjugna men underbara texter, eller så är det Tommis röst; vissa partier får mig att le mycket stort ex. "Så här i efterhand är sagan väldigt fin, vi möttes på ett uteställe nånstans i Berlin". Ingen kan sjunga det bättre!

En skiva att längta till där alltså. Dessutom är jag ohyggligt nyfiken på The Arks nya platta. Men än mer sugen på att se dem live.

Har börjat titta en del på sommarens festivaler och vad de har att erbjuda, samt önskat lite band här och där (man måste ju försöka). PIP har slängt in både The Hives och The Ark, och dessutom en massa annat bra så jag är mycket nöjd. Pappa har dessutom gjort ordning en "festivalbil" åt mig så att jag slipper tälta eller leta hotell. Perfekt! Kanske att jag inviger bilen redan nästa helg alt. bor på jobbet eller hos någon. Nästa helg är det nämligen en hel del trevligt i Norrköping. Pop Culture på Kulturkammaren med MotoBoy, Kite och Jonathan Johansson på scen. Och på Skandiateatern spelar bland annat Den svenska Björnstammen. Dessutom är det en hel del annat eftersom det är Norrköping pride. I maj funderar jag även starkt på att åka och se SMK i Norrpan och så kommer Maskinen hit till stan. Musik ska byggas utav glädje... jo kanske det men, glädje byggs av musik.

... och vår och kärlek. Puss!

Inga kommentarer: