tisdag 22 september 2009

Beskyddarna...

Som jag skrivit förr vaknar jag ofta upp med låtar i huvudet, i morse var det Beskyddaren med Kent. Kanske inte var helt muntert. Lyssnade på den på väg till jobbet. Lyssnade på kent hela morgonen, mest från Hagnesta Hill skivan, den är verkligen fantastisk - deras bästa!

Har fått en egen beskyddare förresten, men kanske på ett annat vis. Det bor en spindel i fönstret bredvid min säng. Känns som om den vakar över mig när jag sover med fönstret öppet. Kul med husdjur, den sköter sig dessutom utmärkt på egen hand (hoppas jag). Tyvärr är den inte så tam.... än, springer och gömmer sig när jag försöker konversera men det kanske går att locka den med en död bananfluga eller något? Känner för att ge den ett namn också, vet bara inte vad? Något könsneutral får det bli, jag är inte så bra på att könsbestämma spindlar.

Inga kommentarer: