måndag 17 augusti 2009

Nja...

Jag ljög ju igår, det var inte sommrens sista konsert, fler återstår. Såg idag att CK spelar på "Typ en festival" på fredag. Dit ska jag! Jag skrev ju till och med till dom och önskade dit han (tror visserligen inte det var därför de bokade honom). Det var i alla fall en nyhet som gjorde dagen trevligare. Var inne en skön kund också som skrattade åt att jag sa att kniven till skärmaskinen var tillbaka från "vässningen". Han påpekade att knivar slipar man, pennor vässar man... och jo det är så rätt, men ibland ställer vissa människors närvaro till det i huvudet på mig.

I övrigt har jag en liten bit av avund i mig. Eller jag missunnar ingen det dom har men jag vill också... ha ett eget hus. Tänk att bara sitta där och skapa, inte behöva åka till något jobb (eller ja det beror ju på vad man lever av inte om man har hus eller inte). Såg på Simon Norrsvedens blogg (som för övrigt är fantastisk att läsa) att han har köp en kyrka. Ett fint hus. Jag skulle kunna tänka mig att bo där. Han skrev "fattas bara en fru", jag undrar om jag ska anmäla mitt intresse?

Inga kommentarer: