onsdag 19 augusti 2009

Musiken i mitt huvud en onsdag i augusti...

Händer rätt ofta att jag vaknar upp på morgonen med en låt i huvudet. I morse var det "Pengar"(bjuder på en länk till ett klipp från Pride där Frej är stilig i sin klänning!) med Maskinen, men på väg till tåget blev det låtbyte till Florence Valentines "Sping Rico" (kanske för att jag själv bitvis sprang för att hinna med tåget) som jag sedan sjöng på hela dagen. Ingen av de där låtarna har jag ännu i min ägo så på tåget lyssnade jag på annat, bland annat "Låt mig få följa dig ner" med Parken. Fick konsertsug och önskade för en stund att alla halvsovande resenärer skulle ställa sig upp och dansa och sjunga med i musiken i mina hörlurar. Det var en ganska bra morgon. Dagen blev något segare. Men det känns som om veckan som helhet blir bra. Inom tre dagar har jag träffat på fyra människor som får mig att le i hela mig. Dessutom AntonyWow i fredags och så CK nu på fredag. Jag ska inte klaga på något. Såg föresten att någon/några måste filmat med bra kamera på Antonys konsert, titta själva och njut... finns många klipp men jag väljer att länka till underbara "I fell in love with a dead boy".

Inga kommentarer: