onsdag 12 augusti 2009

Bilpendla är inte riktigt min grej...

Jag gillar varken SJ eller att åka tåg i sig men just nu känns det faktiskt ganska bra att återgå till tågpendling på måndag. Att åka bil har sina fördelar men det finns så många dårar ute på vägarna som inte borde ha körkort (upplever minst en per dag)! Dessutom börjar det bli ganska tröttsamt med det där vägarbetet och att åka 90, 70, 50, 30, 50, 30, 50, 70, 90, 100, 90 två gånger om dagen och dessutom hålla koll på alla kameror. I morse var det värsta dagen av alla; en jävla dåre en bit framför mig (orkar inte förklara situationen) och så stod polisen på Stockholmsvägen och tog fortkörare. Jag vet att jag håller hastigheten och har inga problem med att polisen är ute och har trafikkontroll men ändå blir jag kallsvettig när jag ser dem. Fasan är att bli stoppad och få någon "plump i protokollet" så att jag blir av med körkortet (har ju bara haft det i snart två år) och måste ta om det! Så egentligen är det inte polisen jag är skraj för utan att behöva göra ny uppkörning. Men som sagt i morgon är förhoppningsvis sista dagen jag tar bilen till jobbet på ett tag. Skönt! Men jag kommer att sakna att sjunga (skrika) av mig varje morgon till exempelvis Låt mig få följa dig ner och andra gobitar på min blandskiva.

Inga kommentarer: