lördag 29 augusti 2009

Att ta vara på dagen...

Ibland känner jag mig mer levande än annars. Som idag. Var i sommarstugan. Först låg jag på sängen i stugan och funderade lite över mig själv, försökte lösa problem, sov lite, och tänkte lite till. Åt lunch vid halv ett och tog sedan med mig en luftmadrass och lade mig på den nere i gräset vid sjön. Lyssnade på musik; Simon Norrsveden och Antony and the Johnsons,med vågorna i bakgrunden. Sjöng med till musiken ibland och fick som vanligt gåshus när jag hörde "Fistful of Love" (inspelat av SR i Dalhalla - den förflyttar mig dit). Bara låg där och tänkte inte så mycket. Tittade på molnen som svepte förbi och hur vinden lekte med trädkronorna och vassen. Studerade grässtrån och följde en spindels öde och äventyr. Blev liggandes i nästan två timmar. Sedan reste jag mig upp. Bytte till Detektivbyrån på min musikspelare och dansade över gräset och sedan ut på bryggan. Satte mig vid stegen. Tog av strumpor och skor. Plaskade med fötterna i vågorna, som ett litet barn, men det var roligt. Vattnet var varmt. Tillslut kunde jag inte låta bli. Jag bytte om till baddräkt och hoppade i. Kanske sista badet i sjön för i år, kanske inte. Jag borde vara där oftare. Jag borde vara ute mer. Det är så skönt att bara få vara.

Inga kommentarer: