måndag 6 juli 2009

Semesterstart...

Nu har min semester börjat på riktigt. Det är ganska kallt ute och regnar men jag klagar inte, det enda jag kan klaga på är att jag läste att "nästa värmebölja" kommer i augusti (hur de nu kan veta det) det vill säga när jag ska tillbaka till jobbet igen. Men det ska jag verkligen inte tänka på en sådan här dag.

I går var jag på Skansen för första gången i mitt liv, trots att det är så nära (mina föräldrar påstår dock att vi var där när jag och syrran var små men vi minns inte det och det finns inga bildbevis så nej, vi var nog aldrig där). Det var mamma, pappa, jag, syrran och hennes familj. Lilla E, var i sitt esse och charmade både människor och uttrar. Dock verkade det som hon uppskattade att det fanns bilar parkerade där inne mer än djuren och naturen, inte bra. Det var fint på Skansen, även om de flesta djuren gått och gömt sig och det kändes som man bara gick runt runt. Det som slog oss alla var hur liten Soliden scenen egentligen är mot hur det ser ut på TV.

Snart ska jag iväg och klippa mig, ska bli skönt. Sen måste jag nog städa här, det ser ut som ett rent kaos trots att jag bara varit hemma i tre timmar, hur lyckas jag?

Inga kommentarer: