torsdag 2 juli 2009

Ensam hos Putte?

Har precis noggrant tittat igenom spelschemat och hela artistutbudet på "Putte i Parken", eller lättare sagt lyssnat på hela artistutbudet. Det känns väldigt bra. Förutom det jag absolut vill se, finns det några jag hört talas om och är nyfiken på, några jag aldrig hört talas om men är nyfiken på och så finns det skit som jag inte alls tänker höra på. Men det ser riktigt lockande ut, det är nästan så jag vill vara där alla fyra dagar, alla har de innehåll. Och så får jag ju fotografera, I love Putte!

Men det är som vanligt det stora problemet att jag inte har någon att åka dit med, fyra dagar själv i ett tält/bil/stuga är fan varken kul eller speciellt säkert. Det är vid sådana här tillfällen som jag verkligen inser att jag inte har några vänner. Och att åka bil hem på natten (om jag bara skulle åka en dag) är inte optimalt, förra året var jag helt trött och slut, hade inte varit lämplig som bilförare. Tält är dock inte helt lockande, gärna en säng, toa och dusch "man är ju inte 25 längre" som min arbetskamrat sa när han kom hem från Peace & Love och bara hade stått ut en natt på campingen (och resten av nätterna bilade till släktingar i Rättvik för att sova).

Några veckor har jag på mig att tänka över saken, förhoppningsvis finns det biljetter kvar. Och det kan ju visserligen vara en fördel att invänta någon form av väderutsikter. Men vill man sova i säng är det kanske dumt att vänta.

Inga kommentarer: