fredag 17 juli 2009

Gamla ord...

Fick en idé om att jag skulle samla ihop gamla texter jag skrivit (särskilt från tiden på Åsa) och göra ett litet häfte. Lite roligare att ha dem samlade och utskrivna än på en massa olika ställen i dator, på skivor osv. insåg att det var en hel del jag hade och jag tänker inte värdera det på någotvis, bara redigera layouten och printa. Vill att det ska vara som det var.

I samband med allt rotande hittade jag också ett brev som jag skrivit strax innan vårterminen på Åsa. Ett brev till D, ett brev som aldrig skickades eftersom det inte fanns någonstans att skicka det. Det var ett fint brev, jag önskar att jag hade kunnat skicka det.

Jag hittade också en lång dialog som jag hade med en en vän på ICQ (ja det var på den tiden då man använde ICQ). Det var rörande att läsa den dialogen, minns knappt hur nära vi stod varandra eller lättare sagt vad mycket vi delade. Vet inte riktigt varför jag sparade den där dialogen, om det ens var meningen, men det var fint att se.

Nu återgår jag till mitt lilla "häfte".

Inga kommentarer: