torsdag 30 juli 2009

Förnuft eller känsla?

Jag har riktigt svårt att bestämma mig. Har svårt att välja mellan förnuft och känsla, är rädd för att det blir fel hur det än blir. Stora delar av detta handlar om Wow, ska jag verkligen åka? Det blir verkligen inte billigt och enkelt, men å andra sidan är det med största sannolikhet en "once in a lifetime" att få se Antony and the Johnsons tillsammans med Göteborgs symfoniorkester, och vem vet ens när Antony dyker upp i Sverige nästa gång? Har visserligen sett Antony and the Johnsons live en gång förrut... men det var ju också helt fantastiskt! Men hur mycket är det hela värt? Med resa+ biljett + hotell och allt blir det ca 2500kr! Det känns lite galet mycket. Även om jag även gärna se andra artister på Wow (ex. Timo Räisänen och Laakso) så känns de inte så unika att jag måste åka dit för att se dem. Men jag antar att om jag inte åker kommer jag sitta här hemma och gråta och ångra mig den 14e och sen när recensionerna kommer och säger att Antony.... konsert typ var den bästa någonsin. Vet inte hur jag ska motivera mig att inte åka mer än priset eller jo jag har börjat tänka "spöregn", "inställd konsert" och "utbrott av svininfluensa", det kanske kan fungerar?

Kan heller inte bestämma om jag ska åka till Putte i Parken imorgon, det ser nämligen ut att bli ihållande regn.

Borde iallafall inte sitta mer vid datorn eftersom jag har haft riktigt ont i handleden och nacken de senaste dagarna. Hur ska det bli när jag börjar jobba på måndag?

Inga kommentarer: