torsdag 7 maj 2009

Värst vad de sprider ut sig...

Det börjar bli allt klarare kring sommarens festivaler, vilka som spelar vilka dagar osv. Dessvärre verkar det som om de jag vill se alltid sprider ut sig på olika dagar och därmed gör att enbart åka en dag på diverse ställen inte blir helt toppen.

I morse fick jag se att Patrick Wolf är bokad till Way out west, vilket lät bra tills jag nyss var inne på hans myspace och läste att han ska spela den 15e, och inte den 14e då jag ska dit och se Antony and the Johnsons. Hade ju varit ett fint fint tillskott med mr Wolf, får hoppas på Timo Räisänen istället, kanske finns fler, jag har inte tittat så noga. Även om huvudsaken för mig är Antony...

När det gäller Putte i Parken"har de dock spretat ut de jag helst vill se totalt över dagarna ex. ons: Hello Saferide, tors: Thåström, lör: Detektivbyrån. Ja, det är väl bara fredagen som har samlat några fler av de jag väldigt gärna skulle vilja se: Slagsmålsklubben, Melody Club, Simon Norrsveden, Anna Ternheim.

Peace & Love har dock lyckas med konststycket att lägga in mina höjdare på samma dag (visserligen en massa bra andra dagar också) så jag har just nu en härlig lust att dra dit på lördagen för att avnjuta: Anna Ternheim, Hello Saferide, Håkan Hellström, Laakso, Lars Winnerbäck, Miss Li, Moneybrother och Slagsmålsklubben. Problemet då blir väl att de säkert spelar samtidigt allihopa, men några kan man väl pricka in och jag har visserligen sett de flesta förrut men det är just därför.

Äh, jag vet än så länge inte hur jag ska styra upp det hela. Hultsfredsfestivalen skulle också gärna få lägga ut lite fler artister under klara speldagar. Vill ju kunna planerar lite.

Inga kommentarer: