tisdag 10 mars 2009

Som om det vore måndag...

Det har varit en jävla dag. Sitter här med näsblod och känner mig bara trött på precis allt, desutom arg och irriterad. Allt har varit skit idag, enda från början. Kanske redan från i går kväll och hockeyresultatet jag inte vill prata om.

På jobbet fick jag inleda med en massa jobb och som bara krånglade och inget fungerade jag blev mer och mer irriterad så när jag sedan skulle lägga fokus på formgivningsjobbet jag har som ska vara klart imorgon så fanns det noll inspiration och kreativitet. Känns som om jag kan explodera. Det dök dessutom upp ett "fel" i InDesign som jag aldrig tidigare stött på eller vet hur man åtgärdar.

Sen så är det SJ och deras jävla ersättningsbussar, fulla som as! Är trött på dem redan (det är bara dag 2). De kollar aldrig biljetten heller men ändå gick jag och köpte ny månadsbiljett, är laglydigare än jag borde. Dessutom fick jag köpa en dyrare biljett, bara för att jag annars pga. ersättningsbussarna måste gå en jävla omväg för att registrera den billigare varianten och det orkar jag fan inte. Orkade inte tjaffsa heller, tänkte att den stackaren på resebutiken inte skulle behöva ta skit bara för att jag haft en värdelös dag, fanns ju även en risk att jag skulle börjat grina. Kunde dock inte låta bli att påpeka läget och sa "då skänker jag väl femhundra spänn till SJ då och köper en månadsbiljett". Just nu skiter jag i pengarna, men egentligen borde SJ ge mig femhundra istället för att ta.

Det enda positiva idag var väl att jag i alla fall fick sitta brevid den snyggaste killen i hela den knökfulla bussen. Sen så handlade jag av T också men det är inte så kul att träffa honom när man känner sig ful, trött, värdelös och bara vill hem och sparka på något alt. grina.

Ska kika på inspelat "RAW" nu, inte för att jag tror att det kan göra mig gladare men det är ju åtminstone ett försök.

Inga kommentarer: