lördag 14 mars 2009

Menar ni allvar?...

Jag har garvat mig igenom melodifestival finalen i år. Har visserligen inte sett hela eftersom det visades skidskyttestafett i SVT24 men det fanns en hel del att skratta åt både det som skulle vara roligt och det som antagligen skulle vara allvar. Grotescogänget var ju strålande!

Största skämtet är väl ändå segraren och det var "svenska folket" som röstade fram det, jag börjar bli riktigt orolig för "svenska folkets" musiksmak. Men vi brukar ju sitta och skratta åt andra länders bidrag så det kanske är dags att bjuda tillbaka. Värst är ändå att jag har Malena Ernman allergi, så vart jag ska ta vägen fram till ESC är slut för att lyckas undvika allt som har med henne att göra vet jag inte. Finns det vaccin?

Ja, ja heja Norge säger jag bara, "Fairytale" med Alexander Rybak sitter som en smäck i mitt huvud och jag dansar vilt här i lägenheten när ingen ser. Finns inget svensk bidrag som har satt sig så på hjärnan förrutom "Tingeling" då, det hade varit något i Ryssland, särskillt kvällens version *fniss*

Inga kommentarer: