lördag 7 februari 2009

Nu är den här, den stora masspsykosen....

Kan det inte vara nog nu med melodifestivalen. Jag vet att årets upplaga precis har dragit igång men jag har redan fått nog. Det är stort sett Sveriges mest sedda program och inbringar nog en hel del pengar till vår kära public service men något måste göras åt det hela, det har blivit för mycket och lite obehagligt... för inte kan väl alla som tittar verkligen göra det av ren, fri vilja.

Förr tyckte jag att melodifestivalen var roligt att se på, men bra musik har jag väl inte tyckt att det innehåller (med vissa undantag läs ex. The Ark) sedan jag gick på lågstadiet och det känns som om det bara blir värre och värre.... kan väl ha en del att göra med att det är 1000 deltävlingar som måste fyllas med låtar och att det typ är samma människor som gör dem.

Förr gjorde jag en liten lista där jag satte poäng på alla bidrag; röst, låt, show, kläder... mest för att hålla mig vaken och försöka hitta något roligt att syssla med, men inte ens det orkar jag med längre, så ointressant har det blivit.

Men ändå står TVn och skiten på nu när jag skriver det här. Har övergett chips och banan (ja, det är en mumsig blandning). Funderar dock på att titta på en film istället. Blir jag nyfiken på något; från om en artist tappat en paljett, till vem som gick vidare går det med största sannolikhet att läsa i kvällstidningarna...och överallt annars i morgon.

Och kanske är det bäst att stänga av nu, så jag inte också drabbas av den stora masspsykosen.

Inga kommentarer: