torsdag 1 januari 2009

Baz, jag beundrar dig starkt!

Han kan då göra film den käre Baz Luhrmann! Var nyss och såg hans Australia och den var alls inte dum den. För det första är ju allt så förbannat vackert, som alltid hans filmer. Man kan liksom pausa i stort sett överallt och njuta av det man ser, var i och för sig mindre detaljer i denna film än i Romeo + Juliet och Moulin Rouge men istället fick man hisnande vyer över det australiska landskapet. Vissa stunder fick jag blunda pga. min höjdrädsla. Historien var bättre än jag trodde och lång kändes den inte. Tycker nog inte trailern gör filmen rättvis. Är och har aldrig varit så jätteförtjust i Nicole Kidman, men hon är väl ok. Det är lite roligt att Baz i många fall använder samma skådespelare i fler av sina filmer. Nog om filmen men jag tycker ni ska passa på att ge er iväg på bio och se den. Lite smakprov på det ena och andra kan ni hitta på filmens webbsida.

God fortsättning på nya året förresten. Gårdagskvällen blev ju fantastiskt rolig. Sverige - Ryssland 5-0, vad ska man säga? Det är bara att njuta och le. Dock valde jag ost, kex och vindruvor framför dillchps, det var ju ändå nyår.

Är tillbaka i lägenheten nu, ska packa upp mina saker och fortsätta lyssna på Jesus Christ Superstar skivan jag fick i julklapp.

Inga kommentarer: