onsdag 31 december 2008

Tack och hej år 2008

Nu är det inte många timmar kvar av år 2008. Har precis avslutat den enda nyårstradition jag egentligen har - att se Baz Luhrmans Romeo + Juliet. Bryr mig inte avsevärt om denna upptrissade dag. Andra klär sig i långklänning och går på restaurang själv tänker jag sitta här i mina långkalsonger, käka dillchips och se på hockey. Låter det spännande? Kan bli, kan bli.

På förmiddagen gjorde jag för egen del en tillbakablick på året som gått. Det känns som det är de små ögonblickens år även om det också hänt stora saker. Här är min lilla lista.

Årets...
... film: Mannen som elsket Yngve. Favoritboken som blev film. Fick härda ut ett halvår innan jag såg den men icke att jag blev besviken!

... förändring: flytten till min lilla lägenhet.

... bok: Carlotte Isabell Hansen. Tore Renberg gör sina karaktärer så levande.

... bebis: syrrans såklart.

... aj!: när jag var och undersökte knölen i bröstet och de stack in en stor, grov jävla nål. Skönt dock att de inte hittade någon cancer eller annat skit.

... skiva: en alldeles för svår kategori.

... misstag: Att jag inte var informerad och hann köpa biljetter till Antony and the Johnsons spelning på Cirkus.

... evenemang: konståknings VM i Göteborg. Kommer minnas den helgen länge. Det var helt fantastiskt och unikt. När vågen gick runt. Vrålen när "Koffe" och Adrian äntrade isen. Och min äckliga nervositet inför Stephanes fria program och tårarna till uppvisningsåket.

... dopp: när jag var och hälsade på delfinerna i bassägen på Kolmården.

... berg och dalbana: Luleå Hockey som avslutade 07/08 säsongen på gränsen till kvalserien men nu inför 2009 ligger trea i tabellen. Alltid älskade av mig!

... sporthändelse: Hela OS, det är något visst med det trots allt.

... tack och adjö: Till Stefan Holms höjdhoppskarriär. Kommer sakna honom framöver.

... butik: skulle kunna vara "min" trevliga ICA nära butik men jag måste utnämna IKEA, har nog aldrig besökt IKEA så mycket som i år och katalogen är helt utnött av allt bläddrande.

... sämsta iställning: Alla konserter och festivaler med fotoförbud.

... musikal: Footloose, eftersom den var bra och den enda jag såg.

... tråkigaste avsked: När Stephane Lambiel meddelade att han slutar tävla.

... konsert: Bruce Springsteen, på Ullevi den 5 juli. Så mycket folk och kärlek.

... mest religiösa upplevelse: nästan 58.000 pers som står upp på Ullevi och klappar och sjunger tillsammans med Bruce Springsteen.

... Winnerbäckupplevelse: När han i Linköping i somras äntrar scenen till "Tätort på en slätt".

... radioprogram: Musikhjälpen 2008, välgörenhet och underhållning i en fantastisk form.

... skratt: När Fredrik Lindström ringer SJs telefontjänst i sitt "sommar" program. Jag fick akut kramp i magen och skratta så jag grät floder när jag hörde det.

... röst: MotoBoy, så vackert!

... repris: Kanal5 sände en av världen bästa serier "Queer as folk" som jag visserligen har på DVD men ändå.

... bästa service: Tjejen på Malmö Opera som fixade Jesus Christ Superstar biljetterna åt mig. Är evigt tacksam för den prestationen.

Får se vad år 2009 har att erbjuda. Nu tackar jag för mig i år och önskar alla ett Gott Nytt år!

Inga kommentarer: