måndag 19 januari 2009

And the winner is...

I helgen och framförallt igår var det riktigt sportdag vid tvn. Skidskytte, alpint, handboll, (extremt) lite bandy och en stund längdsprint. På toppen av allt detta dokumentären om Stefan Holm. Så jag vet inte hur pepp jag är egentligen på att se idrottsgalan ikväll (ja, även jag kan bli lite idrottstrött). Galan brukar dessutom inte vara så bra, men det är lite roligt att se alla "stjärnor".

Priserna då? vad tycker jag? Jo:
ÅRETS KVINNLIGA IDROTTARE: Susanna Kallur men hon är inte ens nominerad så då väljer jag Charlotte Kalla.
ÅRETS MANLIGE IDROTTARE
: Jonas Jacobsson men han är inte nominerad pga. att han är funktionshindrad så då väljer jag Zlatan Ibrahimovic.
ÅRETS LAG: "Amatörlandslaget, damer, golf" Inte för att jag hade en aning om vad de åstakommit om jag ska var ärlig men hur kul kan det vara att ta VM guld och kallas för "amatörlandslaget"?
ÅRETS LEDARE/TRÄNARE: Egentligen Pia Sundhage eftersom hon tog OS-Guld men det var ju med USA så helvete heller. Pär Mårts, ledaren över JVM kronorna.
ÅRETS NYKOMLING: Fabian Brunnström.
ÅRETS PRESTATION: Charlotte Kalla, när hon knatade om finskan i slalombacken!
ÅRETS IDROTTARE MED FUNKTIONSHINDER: Ett konstigt pris tycker jag på nått vis. Men Anders Olsson var imponerade i Paralympics.

Jag lovar att jag inte kommer få ett enda rätt.

...

Läste idag att banverkat ska laga tunnlarna igen så i mars blir det buss iställetför tåg till och från jobbet. Jag är så jävla less på banverket. Kan de inte lyda mitt råd och spränga bort de där jävla tunnlarna när de ändå håller på, så slipper vi problemen i fortsättningen!

...

Gillade dokumentären om Stefan igår, väckte många minnen. Jag satt som vanligt och grinade av glädje och "sorg" om vart annat. Bäst var ändå textebMelwins tröja "Min pappa hoppar högre än din pappa". Klockrent!

...

Så kan jag säga att jag har tur som sitter här nu. I morse höll jag nämligen på att bli påkörd. Det var vid övergångstället vid stationen. Alla går där, alla bilar bromsar utom denna. Jag var i täten av alla resenärer som skulle över och bilisten borde se en stor klunga folk komma gående och jag tyckte på håll att han saktade in och jag klev ut (zebralagen) men han måste fått nått jävla fel och gasat istället för att bromsa. Jag fick tvärnita i ett steg. Jävla idiot!

Inga kommentarer: