torsdag 18 december 2008

Snart är det jul igen...

Nu har jag julledigt. Känns ju inte helt fel, det har varit en hel del att göra den senaste tiden och det är redan stora saker på hög när jag kommer tillbaka (lågkonjunkturen lyser just nu verkligen med sin frånvaro i min närhet). Men nu ska jag ta det lite lugnt... eller i och för sig ska jag visst snickra en hemsida under ledigheten, så kan det bli när chefen är listig. Tror dock att jag tar tag i det först efter julafton och de där dagarna.

Fram till i morgon kväll är det självklart vad som står på programmet, Musikhjälpen! Det har blivit beroendeframkallande likt ZTVs sändningar från Hultsfredsfestivalen 2000, BigBrother 2002, och Wimans 24h. Det som är extra bra med Musikhjälpen är att det finns för att samla in pengar till människor på flykt. Men men jag måste erkänna att de hjälper även mig. Har aldrig farit upp så lätt ur sängen på morgonen som under denna vecka och det känns som om jag går och ler hela tiden när jag lyssnar på dessa underbara sändningar med enastående impulsiva programledare, bra artister och engagerade och givmilda människor. Det är bara trist att det inte kommit in mer pengar än det har, förstår inte riktigt vart "felet" ligger.

Inga kommentarer: